MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.

Numer identyfikacyjny REGON: 24151294000000
Nazwa i adres podmiotu publicznego:
Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy S.A.

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej
(Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).


Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu szpital@wspsa.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz sglaz@wspsa.pl

Telefon kontaktowy +48322854058

Data 27-03-2025

Miejscowość Tarnowskie Góry (miasto)


Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo śląskie

Powiat tarnogórski

Gmina Tarnowskie Góry (gmina miejska)


Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów 5

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

 a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne4

 b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne0

 c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni
 komunikacyjnych 1

2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

 a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 4

 b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 1

 c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

 Rozwiązania architektoniczne (tak) Środki techniczne (nie) Zainstalowane urządzenia (tak)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

 a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej
 w sposób wizualny i dotykowy 0

 b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej
 w sposób wizualny i głosowy 0

 c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej
 w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

 a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 5

 b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0

5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków

 a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

 Procedury ewakuacji Sprzęt lub miejsce do ewakuacji Pracowników przeszkolonych
 lub ratowania (tak) lub ratowania (nie) z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)

 b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji
 lub ratowania osób wewnątrz budynku 0

 c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
 ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 4

 d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości
 ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 1

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

W 4 budynkach na zewnątrz znajdują się podjazdy lub zamontowane są windy dla osób niepełnosprawnych; w 3

 budynkach wielopoziomowych wewnątrz zamontowane są windy. Budynki posiadają szerokie korytarze, niskie progi,

szerokie drzwi.

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych

i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy

z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).

Liczba prowadzonych stron internetowych 1

Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 0

Tabela zgodności stron z wymogami UdC

Adres strony internetowej Zgodność z UdC

www.wspsa.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)

Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC

 Nazwa aplikacji mobilnej
 Zgodność z UdC
 i adres do jej pobrania

Zgodna (nie) Częściowo zgodna (nie) Niezgodna (nie)

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:

Strona internetowa responsywna, dająca możliwość zmiany zarówno wielkości czcionki oraz kontrastu. Spójny wygląd,

czytelne nagłówki, prosty język, brak migających treści, zrozumiałe i pasujące do treści tytuły stron.


Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/

 środków wspierających komunikowanie się?

 a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK (nie) NIE (tak)

 b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK (tak) NIE (nie)

 c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS
 lub komunikatorów internetowych TAK (nie) NIE (tak)

 d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK (nie) NIE (tak)

 e. Przesyłanie faksów TAK (tak) NIE (nie)

 f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje
 (tłumaczenie online) TAK (tak) NIE (nie)

 g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty TAK (nie) NIE (tak)

 W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot

 zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:

 od razu (nie) w ciągu 1 dnia roboczego (nie) w ciągu 2-3 dni roboczych (nie) powyżej 3 dni roboczych (nie)

 h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) TAK (nie) NIE (tak)

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

 a. Pętle indukcyjne TAK (tak) Liczba 7 NIE (nie)

 b. Systemy FM TAK (nie) Liczba NIE (tak)

 c. Systemy na podczerwień (IR) TAK (nie) Liczba NIE (tak)

 d. Systemy Bluetooth TAK (nie) Liczba NIE (tak)

 e. Inne TAK (nie) Liczba NIE (tak)

3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności
 (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

 a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK (nie) NIE (tak)

 b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK (nie) NIE (tak)

 c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK (nie) NIE (tak)

4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał
 od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy TAK (nie) NIE (tak)
 komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)

 Liczba wniosków - ogółem

 Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał
dostęp alternatywny? TAK (nie) NIE (tak)

 Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem

 z tego w postaci wsparcia innej osoby

 z tego w postaci wsparcia technicznego

 z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu

 Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?

 Architektoniczna (nie) Cyfrowa (nie) Informacyjno-komunikacyjna (nie)

 Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał
 wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? TAK (nie) NIE (tak)

 Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem

 z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
 architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

 z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni

 z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni

 Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności

 z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej

 z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
 architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

 Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności

 Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)

 Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)

 Opis słowny

2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony
 internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał TAK (nie) NIE (tak)
 żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
 Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem
 Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni
 Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni
 Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej
 Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
 Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
 Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
 Opis słowny

3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony
 internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał TAK (nie) NIE (tak)
 skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
 Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem
 z tego pozytywnie rozpatrzonych
 z tego negatywnie rozpatrzonych
 Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi
 Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
 Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
 Opis słowny